Wycieczka Elbląg – Giżycko

Weekend 30 sierpnia – 1 września wybraliśmy się na najdłuższą naszą wspólną wyprawę. Od południa w piątek do wieczora w niedzielę przejechaliśmy około 260 kilometrów, pokonując trasę z Elbląga do Giżycka.   Dopisała nam pogoda. W dzień było bardzo ciepło i słonecznie, a i noce były ciepłe.

Wyjechaliśmy autami rano w piątek do Giżycka. Tam zmieniliśmy środek transportu na pociąg, którym dotarliśmy do Elbląga. Kilka minut po godzinie 11 byliśmy już na docelowej stacji. Wypakowaliśmy z przedziału nasze rowery i ruszyliśmy w drogę. Najpierw pokręciliśmy się po Elblągu, a potem ruszyliśmy wzdłuż Zalewu Wiślanego, przez Frombork do Braniewa. Po drodze zaliczyliśmy m.in. „święty kamień pruski”.   Dzień zakończyliśmy z około 60 kilometrami na licznikach.

Pierwszy nocleg, wystawną kolację i śniadanie  dały nam w braniewskim klasztorze Siostry Katarzynki. Dziękujemy! Było rewelacyjnie 🙂

Kolejny dzień to stukilometrowy odcinek z Braniewa przez Pieniężno, Krzekoty, Stegę Małą, Górowo Iławeckie do Lidzbarka Warmińskiego, gdzie był kolejny nocleg. Po drodze można było podziwiać m.in. piękne tereny stare zabudowania (przede wszystkim różne świątynie) z czerwonej cegły.

W niedzielę czekał nas do pokonania ostatni stukilometrowy odcinek wycieczki do Giżycka. Po drodze zaliczyliśmy m.in. Bisztynek, Reszel, Świętą Lipkę i Kętrzyn. W Giżycku przesiedliśmy się do samochodów i wróciliśmy do domów.

Jeszcze raz bardzo dziękujemy Siostrom Katarzynkom, a szczególnie siostrze Róży, za  wspaniałe przyjecie i ugoszczenie nas w swoim domu 🙂