VI Rajd „Mazurskie Fortyfikacje”

W dniach 26-28 kwietnia Rowerowa Gołdap wzięła udział w VI Rajdzie „Mazurskie Fortyfikacje”.

Pierwszego dnia zwiedzamy fortyfikacje w okolicach  Giżycka. Pogoda nas rozpieszczała, humory dopisywały, fortyfikacje pozytywnie zaskoczyły. Wieczorem były opowieści przewodnika o okolicznych fortyfikacjach i  relaks przy ognisku.

Kolejnego dnia przejechaliśmy prawie 60 km po mazurskich wzgórzach. Podobnie jak dzień wcześniej było gorąco, a górki i słońce mocno dawało znać o sobie. Z doświadczonymi przewodnikami zwiedzaliśmy kolejne okoliczne fortyfikacje, w tym świetnie zachowany schron, na którym kiedyś dla niepoznaki znajdowała się stodoła. Odwiedziliśmy muzeum w Mazurskiej Owczarni, gdzie zjedliśmy typowo mazurski posiłek, pod koniec jazdy lekko skropił nas deszczyk. Później był rejs statkiem, a wieczorem spotkanie w hotelu Tajty z muzyką i fajerwerkami.

Ostatniego dnia rajdu wyruszyliśmy z pasażu z Giżycku, zatrzymując się w kilku ciekawych miejscach. Tak nam się poszczęściło, że trafiliśmy na otwieranie historycznego mostu ważącego ponad 100 ton, który za pomocą odpowiednich przełożeń jest obracany ręcznie tylko przez jednego operatora. Dalej ścieżkami rowerowymi, asfaltem i drogami szutrowymi dotarliśmy do muzeum Indian. Tu właściciele opowiadali o ich życiu i wspólnie zajęliśmy się tworzeniem własnoręcznie zdobionych mydełek. Na zakończenie rajdu odbyło się losowanie nagród, niektórym z nas się poszczęściło. Dodatkowo wszyscy otrzymaliśmy pamiątki od organizatorów.

I tak po trzech dniach zakończyliśmy wizytę w okolicach Giżycka. Co ciekawe, dopiero podczas wyjazdu do Gołdapi zaczął padać deszcz.